istina o životu

četvrtak, 30.10.2008.

Kompilativni kompendij za mlade

Ovo, što pišem, se može shvatiti i kao kompilativni kompendij za mlade glumce, režisere i sve one koji, ukratko, hoće doznati, jedno, mišljenje o teatru , jednog, glumca.
Mozak djeluje čudesnim treptajima i umrežava se. Proces umrežavanja osnovnih crta karaktera se dovršava do osamnaeste i ko do tada ne dovrši etiku nikad je neće dovršiti. Bez etike estetika može postojati, ali biva besmislena pa je time zapriječen put u kreativno i umjetnost. Poslije se na tu mrežu samo slažu znanje i iskustvo. Ovo je naučno dokazano. Pokušavajući se sjetiti što je najviše na mene utjecalo u tim godinama, osim kućnog odgoja, sam došao do zaključka da je to usmena narodna književnost i razgovori najabanu.
Ova dva pojma ću, poslije, posebno objasniti, da sada nebi upadao u nepotrebnu sentimentalnost, ili što bi u nas rekli:
»Vidi ga, pao u sevdah ko šljiva u balegu».

Ovca brabonja, krava balega , a čovjek ide na stranu.

Po uzoru na Hitchcock-a počet ću od kraja, jer se u kraju , kao i kod njega, najbolje vidi početak . Kako sam rođen u provinciji uklještenoj između lindža i gange, a odgojen na klasicima od malog Vrankića i Bariše Skoke do Shakespearea i Becketa, te muzički obrazovan u rasponu od ojkalice do Bacha, najprimjerenije je da krenem od onoga što svi već znate, a završim s onim što samo ja znam.
U ovome što pišem o teatru je uložen moj trud čitača / čitam već 55, a ozbiljno već 40 godina/ i trud mnogih stvaralaca, na raznim poljima nauke, koje sam besramno pokrao.
O tome više u bibliobiografiji.
S uvodom sam malo odužio , ali to je samo zato, vjerujte, da mi danski Kraljević ne bi zamjerio da je kratak ko zapis na prstenu.

30.10.2008. u 07:27 • 13 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



  listopad, 2008 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (4)
Lipanj 2009 (5)
Svibanj 2009 (4)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (6)
Siječanj 2009 (6)
Prosinac 2008 (9)
Studeni 2008 (13)
Listopad 2008 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Blog čovjeka koji je čitav život proveo ozbiljno se baveći teatrom i neozbiljno se igrajući životom. Pisano sa velikom ljubavlju za jedno i drugo.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

odmor za umorna srca

Miško

Maslackica.hr

Vedran.hr

Rusalka.hr

Lucija9.hr

Trazeci sebe.hr

Plejadablue.hr

Necutako.hr

Koraljka.hr

Vitae.hr

Poezija duse.hr

Decembar2001.hr

Barbara.hr

moji dani i noći.hr

Dream_maker.hr

Zmajka.hr

Majstorica s mora.hr

Sewen.hr

Mendula.hr

dordora.hr

obicna ja.hr

morska zvijezda.hr

prorok!.hr

prostransvo

zvijezdanova

promatram

teuta

luki

gustirna

lobyM

fra gavun

viaminveniam

santea

smotani